FAQ

Runda 2 - Intrebari frecvente pentru Componenta 4 - SERVICII SOCIALE SI DE BAZA

Intrebari primite in cadrul Rundei 2 pentru Componenta SERVICII SOCIALE SI DE BAZA si raspunsurile aferente acestora:

 

Intrebarea 1: Daca asociatia noastra are 5 parteneri din care : 1 partener norvegian si 4 parteneri romani (3  ONG-uri si un centru medical), in cazul partenerilor romani (atat ONG-uri cat si centrul medical) fiecare trebuie sa isi creeze un cont unic pe platforma www.finantare.fdsc.ro?

Raspuns: Doar partenerii cu statut de ONG din Romania trebuie sa isi creeze cont valid de utilizator pe platforma www.finantare.fdsc.ro. Pentru crearea contului unic al organizației pe platforma mentionata, fiecare partener cu statut de ONG din Romania va urma procedura descrisa in Ghidului solicitantilor, sectiunea 5.1 Procedura de depunere (pag. 20). Partenerii din Norvegia nu trebuie sa-si creeze un cont unic al organizatiei pe platforma mentionata.

 

Intrebarea 2: Cum definiti termenul "servicii de baza"? Acestea includ si serviciile medicale?

Raspuns: Prin servicii de baza intelegem acele servicii esentiale privind educatia, sanatatea, nutritia, etc, la care orice persoana trebuie sa aiba acces in scopul prevenirii si combaterii saraciei, vulnerabilitatii si excluziunii sociale. Proiectul poate include activitati privind cresterea accesului si furnizarii de servicii medicale catre grupuri vulnerabile, insa in masura in care se demonstreaza necesitatea si oportunitatea unui astfel de demers. In ceea ce priveste costurile, trebuie avut in vedere daca respectivele servicii sunt decontate prin sistemul national de asigurari de sanatate, in regim de urgenta, etc. Va rugam sa aveti in vedere faptul ca prin acest Apel de proiecte se urmareaste sustinerea proiectelor care demonstreaza ca ofera servicii integrate adresand vulnerabilitati multiple cu care se confrunta beneficiarii printr-o abordare inter-sectoriala si multidisciplinara (conform Ghidului solicitantilor, sectiunea 4).

 

Intrebarea 3: Sunt eligibile cheltuielile cu materialele promotionale (brosuri, pliante, mape de informare etc)?

Raspuns: Cheltuielile privind materiale promotionale pot fi eligibile in masura in care se demonstreaza necesitatea si oportunitatea acestora, sunt incluse in activitatile proiectului si respecta criteriile mentionate in sectiunea 4.5 Costuri eligibile din Ghidul solicitantilor. Va rugam sa consultati si Anexa 2 Bugetul proiectului, pagina de lucru Informatii utile.

 

Intrebarea 4: Un proiect care prevede achizitia unui autoturism de transport persoane, ce va deservi un camin pentru persoane varstnice, este eligibil pentru finantare?

Raspuns: Va rugam sa aveti in vedere faptul ca achizitionarea si utilizarea autoturismului in scopul mentionat de dumneavoastra poate constitui un cost eligibil in masura in care este demonstrata nevoia si oportunitatea, relevanta fata de obiectivele componentei si ale Programului etc. De asemenea, costul autoturismului poate fi eligibil cu conditia sa fie amortizat in conformitate cu principiile contabile general acceptate aplicabile Solicitantului si/sau Partenerilor acestuia si general acceptate pentru bunuri de același tip (conform sectiunii 4.5 Costuri eligibile, Ghidului solicitantilor).

Cota de amortizare care poate fi luata in calcul este doar cea aferenta perioadei de implementare a proiectului si tinand cont de rata de utilizare efectiva in scopul proiectului. In mod exceptional, pretul intreg de achizitionare al echipamentelor noi sau second-hand poate fi eligibil, daca echipamentul reprezinta o componenta integranta si necesara pentru implementarea proiectului si este esential pentru atingerea obiectivelor proiectului.

 

Intrebarea 5: Ce inseamna zona defavorizata/dezavantajata in cadrul Rezultatului asteptat 9 - "Numarul de beneficiari ce acceseaza servicii de baza in zone defavorizate / dezavantajate"?.

Raspuns: Ghidul solicitantilor nu furnizeaza o definitie in acest sens. Solicitantul demonstreaza prin datele si informatiile furnizate in Cererea de finantare ca zona are caracteristicile unei zone defavorizate, respectiv beneficiarii sunt din zone defavorizate/dezavantajate.

 

Intrebarea 6: Solicitantul trebuie sa depuna dovada ca este acreditat pentru prestarea serviciilor sociale pe care urmeaza sa le desfasoare pe parcursul proiectului, la depunerea acestuia, sau poate obtine acreditarea si dupa aprobarea proiectului.

Raspuns: La depunerea aplicatiei nu se solicita documente care sa demonstreze acreditarea organizatiei pentru prestarea serviciilor propuse a fi furnizate in cadrul proiectului. Este posibila si se incurajeaza acreditarea serviciilor sociale in cadrul proiectului in scopul asigurarii unui nivel de calitate a serviciilor, a  sustenabilitatii.