FAQ

Runda 1 - Întrebările pentru toate cele 5 Componente ale Programului Fondul ONG

Întrebările primite în cadrul tuturor celor 5 Componente ale Programului Fondul ONG în România şi răspunsurile specifice la acestea:

 

Întrebare 1: Pentru categoriile Echipa de proiect  şi  Experţi din Anexa 2 - Bugetul proiectului există un standard în selectarea acestor persoane: diplome/experienţa în domeniu cuantificată în ani etc.?

Răspuns: Evaluarea expertizei necesare şi a profilului potrivit pentru fiecare membru al echipei de proiect este la latitudinea solicitantului, în etapa de dezvoltare a ideii de proiect şi de elaborare a Cererii de finanţare, ţinând cont de tipul de activităţi propuse şi de responsabilităţile specifice pe care aceste persoane le vor avea în proiect. Nu există o condiţie anume impusă în Ghidul solicitanţilor cu privire la standarde pentru selectarea acestor persoane. Vă rugăm să observaţi însă că, în Grila de evaluare tehnică şi financiară, conform Criteriului 5.2 al acesteia, se va evalua dacă “aplicantul şi partenerii, precum şi echipa propusă, au expertiza, motivaţia şi capacitatea necesare derulării proiectului”.

 

Întrebare 2: În ceea ce priveşte salariile există un barem minim/maxim din valoarea totală eligibilă a proiectului, în care totalul salariilor trebuie să se încadreze?

Răspuns: Ghidul solicitanţilor şi anexele la acesta nu conţin prevederi referitoare la un barem minim/maxim prestabilit din valoarea totală eligibilă a proiectului în care totalul salariilor trebuie să se încadreze. În secţiunea 4.5.2 din Ghidul solicitantului se specifică faptul că “salariile şi costurile nu trebuie să le depăşească pe cele practicate în mod obişnuit de către Solicitant şi / sau partenerii acestuia”. Este important ca dvs. să aveti în vedere o evaluare realistă a normei de muncă, a rolurilor, a nivelului salarial şi a ponderii cheltuelilor salariale faţă de totalul bugetului proiectului ţinând cont de activităţile propuse şi specificul proiectului, întrucât în cadrul evaluării tehnice şi financiare se are în vedere raportul cost-beneficiu şi realismul şi corelarea costurilor proiectului cu activităţile şi rezultatele aşteptate (vezi Grila de evaluare tehnică şi financiară, inclusă în Ghidul Solicitanţilor).

 

Întrebare 3: Cum se face finanţarea tranşei a doua, în cazul proiectelor cu o durată între 6-18 luni? Este menţionat în Ghidul solicitanţilor, la pag. 35, că se face în urma prezentării următoarelor:

 - raport financiar intermediar

- raport de audit

 Acestea au un format predefinit, le avem la dispoziţie ?

Răspuns:  Informaţiile referitoare la raportare si formatele aferente acestora urmează a fi disponibile la contractare, pentru viitorii beneficiari de grant.

Conform Ghidului solicitanţilor, secţiunea Plăţi, în cazul proiectelor cu o durată între 6 şi 18 luni (inclusiv 18), plata tranşei a doua se face în urma depunerii de către promotor a unei cereri de plată însoţită de raportul tehnic şi financiar. Auditul nu este obligatoriu, dar în cazul în care acesta a fost bugetat de către dvs., raportul financiar trebuie să fie însoţit şi de raportul de audit. În acest caz, ca regulă generală, dvs. nu va mai trebui să transmiteţi odată cu raportul financiar şi copii ale tuturor documentelor financiare justificative incluse în acesta.

Vă rugăm să reţineţi că plata tranşei a doua se va face doar dacă promotorul a cheltuit minim 70% din avansul încasat de la finanţator.

 

Întrebare 4: În "Ghidul solicitanţilor", la pag. 36 e menţionată "Anexa 6: Formular preînscriere". Aceasta nu e disponibilă însă pe site în secţiunea www.fondong.fdsc.ro/implicare.

Trebuie să ne pre-înscriem înaintea depunerii proiectului ?

Răspuns: Conform Ghidului Solicitanţilor, pagina 36, Anexei 6 - Formular de preînscriere îi corespunde nota de subsol nr. 14, unde este menţionat că această anexă este un formular online şi este disponibilă accesând următorul link: www.fondong.fdsc.ro/formular.php.

Formularul online (Anexa 6) va fi completat după ce aţi completat Cererea de finanţare, pentru că informaţiile din Formular vor fi preluate identic din Cererea de finanţare. Anexa 6 trebuie însă inregistrată online înaintea depunerii dosarului Cererii de finanţare, pentru că va fi nevoie să includeţi în dosarul Cererii de finanţare o copie a documentului generat online (pe care îl veţi primi pe email ulterior înregistrării online).