FAQ

Runda 1 - Întrebări pentru componenta de Relaţiii Bilaterale

Întrebările primite în cadrul Componentei de Relaţii Bilateralecererea de finanţare 1/2013

 

Întrebarea 1: Fondul pentru Relații Bilaterale face posibile întâlnirile în realitate între doi parteneri din România şi Islanda (spre exemplu) care să faciliteze scrierea unui proiect pentru viitor?

Răspuns: Într-adevăr acesta este obiectivul principal al acestui prim apel pentru propuneri de cereri de finanțare în cadrul Fondului pentru Relații Bilaterale.

 

Întrebarea 2: Un proiect depus în cadrul Fondului ONG trebuie să fie scris/finalizat în cadrul acestor întâlniri/activități de mobilitate, sau partenerii trebuie să ajungă doar la o înţelegere nescrisă?

Răspuns: Un proiect nu trebuie neapărat finalizat în cadrul întâlnirilor/proiectului de mobilitate însă obiectivul proiectelor realizate în cadrul Fondului pentru Relații Bilaterale trebuie să aibă în vedere discuția concretă referitoare la un proiect ce urmează a fi depus în cadrul unei componente (sau mai multe) din cadrul Fondului ONG.

 

Întrebarea 3: Cheltuielile de subzistenţă în străinătate includ: cazare, masă, diurna legală pentru personalul angajat cu contract de muncă. Se aplică şi în cazul unui membru activ din organizaţia noastră cu contract de voluntariat?

Răspuns: Nu. Persoanele care lucrează în cadrul organizației voluntar sau fără contract de muncă nu pot primi diurnă în cadrul mobilității din fondurile alocate pe proiect. Vor beneficia doar de costuri aferente serviciilor de cazare şi masă.

 

Întrebarea 4: Pentru reprezentantul partenerului, dacă are contract de muncă de 25% şi nu de 100%, sunt eligibile cheltuielile cu diurna în România?

Răspuns: Atâta timp cât persoana respectivă are un contract de muncă legal cu organizația parteneră este o cheltuială eligibilă în cadrul proiectului.

 

Întrebarea 5: Activitățile de mobilitate se pot desfășura doar în România?

Răspuns:  Activitățile de mobilitate se pot desfășutra fie în România fie în una din statele donatoare – Norvegia, Islanda sau Liechtenstein

 

Întrebarea 6: Se pot implica în proiect și organizații care nu sunt din cele trei state donatoare (Norvegia, Islanda sau Liechtentein)?

Răspuns:  Nu, acest apel pentru cereri de finanțare se referă doar la dezvoltarea de parteneriate între România și statele donatoare – Norvegia, Islanda sau Liechtenstein

 

Întrebarea 7: Care este o lista completa a documentelor ce trebuiesc depuse?

Răspuns:  Singurele documente solicitate sunt cele din apelul pentru cereri de finanțare și anume formularul de candidatura (Anexa 1), acordul și declarația partenerului (Anexa 2) și declarația solicitantului (Anexa 3) care va cuprinde în secțiunea specifică prevederile legale în baza cărora organizația a dobândit personalitate juridică, prin menționarea în clar a documentului ce atestă acest statut.

 

Întrebarea 8: Pentru activităţile de mobilitate se acordă o prefinanţare sau decontarea se face după efectuarea activităţii? 

Răspuns: Plăţile din cadrul contractului vor efectuate în două tranşe: - avans de 80% şi decont de maxim 20%

 

Întrebarea 9: Cum gasim parteneri din statele donatoare?

Răspuns:  Pentru a facilita identificarea partenerilor potriviți, Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile colaborează cu Comitetul Helsinki din Norvegia. O bază de date comprehensivă a ONG-urilor din Norvegia este disponibilă la:

http://www.ngonorway.org/Partnership-projects/Finding-partners/Finding-partners.html

 

Întrebarea 10: In cadrul proiectelor depuse pentru Fond, se pot implica si parteneri din Romania?

Răspuns:  Atâta timp cât cererea de finanțare demonstrează necesitatea unui alt partner din România, este posibilă o astfel de implicare, însă aplicantul poate fi doar unul și doar din România.

 

Întrebarea 11: O organizație înființată de 2 luni poate aplica la Fondul pentru Relații Bilaterale?

Răspuns:  Da, atâta vreme cât această organizație respectă criteriile de eligibilitate ale solicitanților, potrivit Ghidului solicitanților (secțiunea 2.2 din Ghid)

 

Întrebarea 12: Care sunt documentele oficiale ce vor fi solicitate de către FDSC pentru a verifica "independenţa faţă de guvern şi alte autorităţi publice, regionale şi naţionale" ?

Răspuns:  Anexa 3 a dosarului de candidatură presupune un acord oficial asumat din partea organizației în acest sens. În cazul în care există suspiciuni FDSC poate solicita documente suplimentare pentru verificarea acestui aspect.

 

Întrebarea 13: În declaraţia pe proprie răspundere se menţionează doar OUG nr. 26/2000 privind asociaţiile şi fundaţiile sau se trec şi alte detalii?

Răspuns: În cadrul acestei declaraţii trebuie menţionată, într-adevăr, ordonanţa însă trebuiesc oferite date şi despre decizia judecătorească de înfiinţare a organizaţiei.

 


Întrebarea 14: Trimiterea anexei 2 în original s-ar efectua doar în cazul primirii unui răspuns pozitiv de acordare a grantului?

Răspuns:  Da. Solicitarea de trimitere în original a anexei 2 se va trimite de către operatorul de fond în cazul finanțării cererii de finanțare depusă.

 

Întrebarea 15: Plafoanele pentru diurnă sunt cele aplicate de către Comisia Europeană?

Răspuns:  Nu. Referitor la acest aspect trebuie avută în vedere HG 518/1995 care reglementează la nivel național plafoanele.