FAQ

Bucurestiul civic - pentru cetateni cu simt critic

Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Fundatia Centrul de Resurse pentru participare publica (CeRe)
In parteneriat cu: Asociatia Media DoR
Nr. contract: RO2013_C1.1_30
Runda de finanțare: 1
Finantare: 67.931,21 EUR
Buget: 75.740,00 EUR
Judet: Bucuresti
Oras: Bucuresti
Descrierea proiectului
Proiectul a fost un raspuns la implicarea scazuta si ineficienta a bucurestenilor in deciziile publice care ii privesc. Principalele obiective ale proiectului au fost atinse cu succes: 4 grupuri de cetateni din Bucuresti au fost consolidate din punct de vedere organizational, vizibilitatea lor a crescut in comunitate si dincolo de ea, au atras noi membri in nucleu si si-au diversificat activitatile (parteneriate, ziare cetatenesti, evenimente comunitare etc.). 40 de membri ai grupurilor civice au acum abilitati crescute de comunicare, negociere, vorbit in public, lucru in echipa, prezentare, organizare de evenimente etc. Mare parte din membrii acestor grupuri de initiativa sunt pensionari. Grupurile au derulat 4 campanii de advocacy cu o varietate de tactici de campanie care au vizat peste 12 institutii publice, au implicat mai mult de 1.000 de persoane din comunitati si au condus la decizii publice favorabile precum: informatii publice furnizate grupului Lacul Tei, dupa un proces in instanta; transferul fostului cinema Favorit catre autoritatile locale si bani alocati pentru un viitor Centru Cultural; dezvoltarea infrastructurii conform nevoilor locuitorilor din Prelungirea Ghencea; un studiu pentru a determina cauzele secarii lacului din Parcul Circului; 3 hotarari de consilu adoptate la solicitarea grupurilor etc. Mai mult, reprezentanti a peste 20 de grupuri si organizatii au beneficiat de instruire si networking. Datorita acestor oportunitati, 12 grupuri civice au fondat Reteaua Civica Bucuresti, cu scopul de a actiona impreuna si a influenta deciziile publice la nivel de oras. Subiectul participarii civice a ajuns la peste 200.000 de oameni prin promovarea constanta a grupurilor si a actiunilor acestora si prin evenimente precum Targul de Initiative Cetatenesti si piesa de teatru „4m2” care a fost creata si pusa in scena de 9 ori pe durata proiectului. In concluzie, proiectul a condus la consolidarea a 4 grupuri civice, la o mai mare vizibilitate a participarii cetatenesti si a pus bazele unei retele care va derula campanii de advocacy la nivelul capitalei. In plus, datorita proiectului, CeRe are un plan strategic actualizat si o echipa cu abilitati sporite privind managementul conflictelor si facilitarea grafica.