FAQ

Jurnalistii lucreaza cu ONG-istii

Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Fundatia MRC
Nr. contract: RO2014_C5.2_45
Runda de finanțare: 2
Finantare: 74.999,50 EUR
Buget: 84.100,50 EUR
Judet: Bucuresti
Oras: Bucuresti
Descrierea proiectului
ONGurile ajung foarte greu la mass-media pentru a-si etala activitatile si rezultatele, ceea ce reprezinta un obsacol major in atingerea scopurilor lor. Mai mult decat atat, neglijarea expertizei ONG in politici si procese democratice de catre mass media contribuie la slaba calitate a informatiei prezentate cetatenilor. *Activitatile proiectului au promovat un model de colaborare intre jurnalisti si ONGisti, cu beneficii pentru ambele parti. *Activitatile s-au axat in principal pe: realizarea bazei de date cu ONG-urile si expertii acestora; 8 investigatii jurnalistice disponibile online create cu ajutorul expertizei ONGurilor romanesti; 6 evenimente (3 sesiuni de informare cu scopul de a colecta informatii de la expertii ONG pentru anchetele jurnalistice, 2 mese rotune, cu scopul de a promova investigatiile si modelul de colaborare dezvoltat si 1 atelier final ce prezinta rezultatele proiectului si promovarea modelului de colaborare drept un model de buna practica).*Baza de date ce cuprinde peste 240 de ONGuri romanesti si experti care lucreaza in domenii precum drepturile copiilor, tineret, migratie, trafic de persoane, politici publice sau media, a fost inlcuse pe site-ul proiectului, fiind disponibila atat societatii civile, cat si sectorului media. Baza de date include un motor de cautare, precum si optuni de editare a acesteia ce permit includerea de noi organizatii sau experti.*Echipa de jurnalisti a redactat 8 investigatii ce au tratat in mod special forme moderne de exploatare a copilor, opinia expertilor ce lucreaza in domeniul drepturilor copiilor, situatia copiilor lasati acasa de catre parintii care au plecat sa lucreze in strainatate, discriminarea importriva comunitatii LGBTQ+ din Romania, dieta elevilor in scoala, despaduririle si pastrarea patrimoniului national al Romaniei. Cele 8 investigatii jurnalistice au fost formate din 47 de articole si interviuri. Numeroase ONGuri romanesti au fost consultae si 11 dintre acestea si-au oferit expertiza prin vocea a 13 experti.*Proiectul a valorificat expertiza organiza?iilor neguvernamentale ?i impactul investiga?iilor jurnalistice, cu scopul de a promova colaborarea dintre mass-media ?i ONG-uri. Prin oferire accesului la surse de informare relevante si expertiza, modelul de colaborare s-a dovedit a fi unul de buna practica, avand avantaje de ambele parti implicate. *Acoperirea proiectului poate fi estimat la aproximativ 2 milioane de persoane.