FAQ

Dezvoltarea societatii democratice incepe la scoala

Proiect realizat de: Liga Romana Pentru Sanatate Mintala
In parteneriat cu: Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala
Nr. contract: RO2014_C1.3_83
Runda de finanțare: 2
Finantare: 67.410,00 EUR
Buget: 74.900,00 EUR
Judet: Bucuresti
Oras: Bucuresti
Descrierea proiectului
Proiectul a raspuns unor nevoi reale cu privire la necesitatea schimbarii unor comportamente abuzive ale cadrelor didactice si elevilor fata de copiii din grupuri vulnerabile (copii cu dizabilitati, copii romi, copii din familii care traiesc in saracie), precum si atitudinilor discriminatorii, stigmatizarii si etichetarii, violentei si bullying-ului. *Proiectul a promovat valori de baza ale societatii democratice precum toleranta, egalitatea sanselor, egalitatea in drepturi, urmarind eliminarea comportamentelor discriminatorii in randul elevilor si cadrelor didactice prin (1) instruirea a 40 de cadre didactice, 40 de consilieri scolari si 40 de voluntari peer-educatori, cu privire la respectarea drepturilor copilului si promovarea valorilor democratice in scoli si licee; (2) oferirea de consiliere psihologica pentru 200 de copii vulnerabili si victime ale discriminarii, menita sa faciliteze integrarea in comunitatea scolara; (3) dezvoltarea de atitudini si comportamente nediscriminatorii in randul a 5000 de elevi din 20 scoli si licee, prin activitati de peer-education coordonate de voluntari.*Dupa finalizarea programului de instruire a peer-educatorilor, acestia, impreuna cu consilierii scolari, au realizat activitati de instruire cu ceilalti elevi din scolile de unde proveneau, astfel s-au desfasurat un numar de 296 de ore de activitati dedicate drepturilor copiiilor.*Tot in urma instruirii si conform angajamentelor asumate, consilierii scolari au identificat in scolile unde isi desfasoara activitatea copiii care provin din grupuri vulnerabile si au realizat sedintele de consiliere, pentru 5 dintre acestia fiecare consilier realizand si studii de caz. In cadrul proiectului a fost realizata o masa rotunda la care au participat reprezentantii partenerilor, consilierii scolari si profesorii instruiti in cadrul proiectului care au implementat in scoli activitatile prevazute in cadrul proiectului.*In cadrul conferintei de presa, Liga Romana pentru Sanatate Mintala a creat mediul potrivit pentru ca elevii voluntari sa poata impartasi despre experienta lor in calitate de peer-educatori, in special prin desene si picturi, explicand si cum s-au simtut in postura de peer educatori. Ei au evidentiat utilitatea informatiilor primite in cadrul programului de formare si nevoile elevilor pentru a depasi dificultatile cu care se confrunta la scoala.