FAQ

Prevalcool

Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Asociatia Alternative Sociale
In parteneriat cu: Directia de Sanatate Publica Iasi; Directia de Sanatate Publica Botosani; Directia de Sanatate Publica Suceava; Directia de Sanatate Publica Neamt; Directia de Sanatate Publica Vaslui; Directia de Sanatate Publica Bacau
Nr. contract: RO2013_C4_19
Runda de finanțare: 1
Finantare: 70.182,84 EUR
Buget: 77.982,84 EUR
Judet: Iasi
Oras: Iasi
Descrierea proiectului
Literatura de specialitate evidentiaza consecinte negative ale consumului de alcool la nivel individual, familial si la nivel de societate. In Romania, regiunea de Nord-Est a fost identificata ca fiind cea mai vulnerabila, iar Strategia Nationala Antidrog 2013-2020 face referiri in principal la drogurile ilicite si mai putin la consumul de alcool. Proiectul “Prevalcool” si-a propus sa dezvolte in mediul rural din Nord-Estul Romaniei (1) sesiuni de formare in metode si tehnici de prevenire a abuzului de alcool pentru 144 medici de familie si asistenti medicali comunitari, creditate de institutiile profesionale si (2) o campanie de constientizare cu privire la consecintele abuzului de alcool. Cadrele medicale formate au evaluat, consiliat si monitorizat 505 pacienti in risc de abuz sau alcoolici folosind Alcohol Use Disorders Identification Test Consumption (AUDIT-C), un instrument de screening privind comportamentul de consum de alcool a carui prezentare si modalitate de utilizare a constituit una din sesiunile cursului de formare. Activitatile de formare au contribuit, pe termen lung, la cresterea capacitatii specialistilor formati de a consilia si monitoriza viitori pacienti cu probleme legate de consumul de alcool. Campania de prevenire a constat in: realizarea unui spot radio care a fost difuzat de 156 ori la un post cu audienta in mediul rural de 1.000.000 persoane/saptamana; 2180 pliante si 300 afise care au fost distribuite cabinetelor medicale din zona tinta a proiectului si care au ramas ca sursa de informare pentru pacientii medicilor de familie; campania social media care s-a adresat adolescentilor si tinerilor, avand un reach de 215264 persoane; www.prevalcool.alternativesociale.ro, un site resursa pentru specialisti si publicul larg, cu 7516 vizualizari, care include informatii privind efectele negative ale consumului excesiv de alcool, recenzii de studii de specialitate si testul AUDIT prin intermediul caruia orice vizitator isi poate evalua comportamentul de consum de alcool, scorul final obtinut fiind insotit de un sfat minimal care vizeaza actiuni care trebuie intreprinse pentru asigurarea unei stari de sanatate optime. Peste 20 de materiale media au fost publicate ca urmare a seminarului de formare de la Iasi si a conferintei de presa de la finalul proiectului. Cele 6 Directii de Sanatate Publica partenere in cadrul proiectului, si-au exprimat interesul pentru colaborari viitoare in ceea ce priveste sanatatea in comunitati.