FAQ

Come Together. Implicare comunitara a tinerilor pentru consum responsabil

Website: deschide website (în fereastră nouă)
Proiect realizat de: Asociatia Quantic
In parteneriat cu: Asociatia Anthropoesis
Nr. contract: RO2013_C1.1_35
Runda de finanțare: 1
Finantare: 15.000,00 EUR
Buget: 16.798,00 EUR
Judet: Bucuresti
Oras: Bucuresti
Descrierea proiectului
Asociatia Quantic a coordonat proiectul “Come Together. Implicare comunitara a tinerilor pentru consum responsabil” atingand urmatoarele obiective: cresterea implicarii comunitare si civice in randul tinerilor; promovarea cetateniei active prin constientizarea crescuta a impactului practicilor cotidiene de consum; promovarea principiilor democratiei participative in randul tinerilor; intarirea solidarizarii cu grupuri vulnerabile. Impactul si rezultatele proiectului: organizarea a 3 sesiuni de training pe temele democratiei participative, problemelor interconectate ale societatii consumeriste si justitiei sociale; crearea unei retele de actiune in jurul Centrului pentru Consum Responsabil; dezvoltarea unei campanii publice, urmata de crearea si semnarea unei petitii; organizarea a 5 serii de ateliere interactive cu elevi; scrierea si editarea colectiva a unui ”Mic Manual pentru Consumatorul Responsabil”; organizarea a 2 evenimente publice; implicarea a 10 voluntari, 45 de studenti, peste 5000 de receptori ai campaniei, 1000 de semnatari ai petitiei, 5 scoli si licee, 174 de elevi si familiile lor, 10 profesori si 5 persoane cheie in politicile educationale, 600 de participanti la cele doua evenimente, 350 de persoane care au primit Micul Manual; 374 dintre beneficiari apartin unor grupuri vulnerabile. Principalul beneficiu al proiectului il reprezinta implicarea tinerilor in a gandi, discuta, prezenta si testa solutii pentru problemele societatii consumeriste. S-a promovat astfel cetatenia activa prin cresterea constientizarii asupra impactului practicilor de consum individual si colectiv. Reteaua dezvoltata in jurul Centrului pentru Consum Responsabil (ce include platforma De-clic, CARE cafe, Fundatia Parada, Samusocial, Creionetica, Creative Recicling, Reper21, scolile si facultatile partenere, Anthropoesis, magazinul social Somaro) s-a implicat in lupta impotriva risipei de alimente si in grupurile de lucru ministeriale si cele legate de noua legislatie privind risipa de alimente.